Senaste från föreningen
-
Ledningsrätt: hör av dig snarast om sammanträdet
Trots invändningar från både föreningen och flera berörda fastighetsägare planerar Lantmäteriet fortfarande att hålla sammanträdet i ledningsrättsärendet AB24850 den 2 juli. Inget är avgjort, och nu gäller det att så många berörda som möjligt hör av sig direkt till Lantmäteriet. Här finns en mejlmall att utgå från.
-
Ledningsrätt: föreningens brev till Lantmäteriet
Tack till alla berörda fastighetsägare som hört av sig. Reaktionerna har varit många och samstämmiga, och de har gett tyngd åt det vi för vidare.
Föreningen Rindöborna har därför skrivit till Lantmäteriet i ärende AB24850, som gäller ledningsrätt för vatten- och spillvattenledningar på Rindö. Brevet skickades den 17 juni.
-
Ledningsrätt på Rindö: har du fått brev?
De senaste dagarna har omkring 50 fastighetsägare på Rindö fått brev från Lantmäteriet i ärende AB24850, om ledningsrätt för befintliga VA-ledningar. Har du fått brev: bekräfta mottagandet senast 23 juni. Föreningen överväger att be om senareläggning och ett lokalt sammanträde på Rindö eller i Vaxholm.
-
Vegabryggan, Rindövägen och historiegruppen
Efter ett års kontakt med politiker och kommun stannar nu Waxholmsbolagets båtar vid Vegabryggan. Kommunen har rustat upp bryggan och väntkuren, och Rindöborna har satt upp solcellslampor. På bymiljövägen målar kommunen nu tydligare överfarter och en hastighetsutredning är på väg. Föreningen har även skänkt en samling foton till Rindö Historiegrupp.
-
Mycket på gång: rapport från styrelsemötet 11 maj
Den 11 maj höll den nya styrelsen, med Kjell som ordförande, sitt första ordinarie möte efter att ha tillträtt i april. Mycket är på gång. Vi har börjat formulera tydligare vad Föreningen Rindöborna är till för, bussfrågan rullar vidare och fritidsgården på Rindögården har gått för fullt under hela läsåret. Här är en sammanfattning av det som rör dig som medlem och Rindöbo.
Här visas bara de senaste nyheterna så startsidan inte blir för lång. Äldre nyheter finns i arkivet.